Crisis management

Certificat : CRISIS MANAGEMENT

Crisis management is designed to protect an organization and its stakeholders from threats and/or reduce the impact felt by threats. Crisis management is a process designed to prevent or lessen the damage a crisis can inflict on an organization and its stakeholders.

Objectifs

Avec le certificat « Crisis Management » de ILCS, vous apprendrez à :
  – Why communication is key in a crisis;
  – Create an effective crisis response strategy;
  – How do you address a crisis situation?

Public cible

  – Middle Management

  – Professionnals

Le Plus de la formation

  – Formation pratique conjuguant apports méthodologiques et exercice de mise en situation;
  – Illustration des bonnes pratiques par de très nombreux exemples et références extérieures;
  – A la fin de la formation, vous bénéficierez d’une attestation de formation avec la possibilité de la comptabiliser en crédits pour l’obtention d’un diplôme.

Programme

L’approche pédagogique est essentiellement pratique basée sur des études de cas et des mises en situation réelles. Le certificat « Crisis Management » de ILCS est donné en langue anglaise et couvre 3 modules de formation à savoir :

1 – Why communication is key in a crisis

The coronavirus outbreak has amplified the need for organisations to provide fast, insightful and transparent communications during a crisis. Though much resilience planning has focused on enabling employees to work from home securely and productively, and ensuring businesses can operate at distance, it is communication with staff, stakeholders and customers that is truly defining those who have adapted most effectively to the pandemic.

2 – Create an effective crisis response strategy

  • Anticipate. The first step is to prepare
  • Create a plan and test it
  • Identify your crisis communication team
  • Establish notification and monitoring systems
  • Communicate, communicate, communicate
  • The death of the super injunction
  • Post-crisis analysis

3 – How do you address a crisis situation?

Six tips to navigate the storm.

  • Appoint a response team. Your business should already have a response team in place before a crisis even hits
  • Devise a strategy and brief your team
  • Craft your message
  • Identify and address the affected parties
  • Monitor the situation.
  • Review and learn from the situation

Calendrier

Le certificat « Crisis Management » de ILCS a un volume horaire de 20 heures. Il couvre 3 modules de formation à raison de :
  – 2 semaines en ligne ou en présentiel à ILCS Rabat de 18h30 à 21h00 du lundi au vendredi
et/ou
  – 4 weekends en ligne à raison de 2h30 le samedi et 2h30 le dimanche.

Prix de la formation

Le certificat « Crisis Management » de ILCS a un volume horaire de 20 heures et est au prix de 3 000 Dhs par participant.*

*Un minimum de 8 participants est exigé

Démarrage de la formation : A partir du 25 Janvier 2021